Velkommen på messe i Ålesund!

Messehall
Fagerlihallen
Gangstøvikveien
6009 Ålesund

Riggedag
Søndag 29. januar 15.00 – 19.00

Åpningstider for publikum
Mandag 30. januar: 09.00 – 14.00
Tirsdag 31. januar: 09.00 – 14.00

Hallen åpner for utstillerne 1 time før messestart dag 1, og 30 min før messestart dag 2.

NB! Vi oppfordrer alle utstillere til å bruke riggedagen til å registrere seg og klargjøre sin stand. Hvis man likevel ønsker å gjøre dette samme dag som messen åpner, må man være forberedt på mye venting da det vanligvis er svært travelt på denne dagen.

Taxi: Tlf: 70 10 30 00
Toalett: Ved hovedinngangen til hallen i 1. etasje. Det er også toaletter bak i messehallen.
Kafé / mat: Salg av mat og drikke i hallen under messens åpningstid.
Obs! Ingen utsalg av mat på riggedagen. Ta med egen mat ved behov.

Vi tilbyr gratis kaffe og te til alle utstillere ved messekontoret både på riggedagen og under messen!

Manglende utstyr og etterbestillinger
Alt utstyr skal være bestilt på forhånd. Om dere mangler noe eller ønsker mer utstyr vil vi være behjelpelige med dette under arrangementet. Faktura for utstyr blir tilsendt i etterkant av messen.


ID kort
Hver utstiller vil få tildelt et spesifikt antall ID kort når man registrerer ved messekontoret under riggedagen. Vi oppfordrer til at ansvarlige fra hver utstiller henter disse ID kortene og deler ut til de andre som skal stå på sin stand. Ved behov for flere ID kort enn det man har bestilt, vil dette bli etterfakturert. Ta derfor godt vare på ID kortene og husk at de skal bæres av alt standpersonell under hele messen.


Internett
De som har bestilt internett henter påloggingsinformasjon ved messekontoret. Utstiller er selv ansvarlig for at de som betjener standen er kjent med bruken av eget PC-utstyr som skal kobles til internett. Det er viktig at standpersonellet gjøres kjent med hvordan oppkobling av laptopper til internett foregår før de drar på messen.

Det trådløse bredbåndet krever at PC’er er utstyrt med sender/mottaker for trådløst nettverk (WLAN). Feil på eget utstyr gir ikke rett til fradrag i pris. De trådløse nettene som benyttes er trådløse soner levert av 3. part i de ulike hallene. Arrangøren står ikke ansvarlig for feil eller mangler på WLAN sonene. Nettverkene kan i korte perioder være ustabile eller nede, uten at dette gir rett til fradrag i pris.


Transport og oppbevaring av gods
I forkant av messen skal all innkommende transport av utstyr og materiell avtales med Johan Sommerschild på telefon 930 91 700. Gods må ikke sendes direkte til hallen da de ikke har ønske om å håndtere dette. Under messen vil det bli satt av egen lagerplass for materiell og emballasje.

Sikkerhet
Hallen blir avlåst etter hver dag, men utstyr oppbevares i hall på eget ansvar.


Seminarer
Seminarrom ligger ved inngangen i første etasje. Oversikt over seminarer finnes på oppslag i messehallen, samt i utdanningsavisa.


Nettverksbyggingskveld
Det vil bli arrangert en felles middag for utstillere mandag 30. januar kl 19.00. Hvis man ikke har meldt seg på dette arrangementet på forhånd, er det fremdeles mulig å gjøre det frem til messestart.
Sted: XL DINER, Skaregata 1.
Meny: Bacalao eller kylling.
Pris: 325,- per pers. inkl hovedrett og en drikke (øl/vin/brus)


Huskeliste for siste messedag:
Evalueringsskjema
Dette vil bli distribuert på hver enkelt stand. Vennligst fyll ut skjema og levér ved messekontoret innenmesseslutt. Dine tilbakemeldinger er viktig for at vi til neste år kan arrangere en enda bedre messe!


Kåring av beste stand
På evalueringsskjemaet kan dere stemme på den messens beste stand. Diplom venter vinneren!


Nedrigg
Det vil ikke bli anledning til å demontere stand før messeslutt tirsdag klokken 14.00. Av hensyn til de besøkende er det viktig å ikke starte nedrigg tidligere. Husk å fjerne all tape osv fra standveggene.


Søppel
En container finnes på utsiden av hallen – vennligst benytt denne for kasting av all emballasje og annet søppel.


Transport til neste messe
Ta kontakt med Johan Sommerschild på telefon 930 91 700 for avtale av videre transport fra messen. Transportlapper for merking av gods kan hentes ved messekontoret.
Ønsker dere alle travle og trivelige messedager!

 

Hallkart - Utstillerliste - Seminaroversikt -

Følg oss